Dag 14 - San Diego - Los Angeles

23 juni 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag vroeg op voor de laatste etappe van onze reis, van San Diego naar LA. We besluiten eerst naar de Christ Cathedral, voorheen Crystal Cathedral, te gaan. Wat blijkt, het is overgenomen door de Rooms Katholieke kerk. Aangezien de Crystal Cathedral gebruik en ingedeeld was als een tv-studio, zijn ze bezig met verbouwingen en kunnen we er dus niet in. Wat echt heel erg jammer was, want ik had me er erg op verheugd. Nog wel even over de campus gelopen en gehoord dat het in 2017 klaar moet zijn, dus dat is een mooie reden om nog eens terug te komen naar LA.

We besluiten door te rijden naar de hotel in de hoop alvast in te checken, maar helaas, dit kan pas vanaf 15:00 en het is bij aankomst 11:30. Dan toch eerst maar naar Hollywood. Geparkeerd aan de Hollywood Boulevard en zo de Walk of Fame opgelopen. Wat liggen daar onwijs veel namen. Bij het Chinese Theater, waar de oscars worden uitgereikt, liggen de stenen met hand afdrukken. Ik had op discovery gezien dat Dynamo dit ook had gedaan in een truc, maar ik kon hem nergens vinden. Dus of het was nep of we hebben toch niet alles gezien. We lopen terug naar de auto en rijden nog even rond in Beverly Hills. Mooie huizen met hoge heggen en schuttingen is eigenlijk alles wat we zien. Dan maar door naar het Hollywood Sign. Het zou geen complete pech vakantie zijn als niet ook de weg naar het Hollywood Sign afgesloten is, lekker balen. We rijden nog even een stukje door en komen op een Scenic View stukje terecht waar het Sign ook goed te zien is. Dus hier maar eve wat foto's geschoten. Ondertussen zijn we allemaal wel een beetje gaar en beginnen we weer wat trek te krijgen. Hup in de auto en richting hotel. Inchecken en inloggen bij wifi en eens kijken wat we kunnen eten in de omgeving. Aangezien we midden in Chinatown zitten komen we al snel op Chinees, maar laten we daar nou net geen trek in hebben. Op 15min van het hotel zit een Sizzler dus daar gaan we eten. Terug in het hotel ff douche en flink insmeren met aftersun. Mijn benen zijn echt net kreeftjes die op springen staan. Morgen een dagje Universal, hopen dat mn benen morgen weer wat beter zijn. Truste.